Buat Duit Online Dengan Iklan

Pengiklanan Kontekstual adalah salah satu kaedah buat duit online yang paling mudah dan senang untuk pemilik laman web dan penulis blog yang baru untuk menjana keuntungan pengiklanan pasif dari rumah. Satu program seperti Google Adsense membolehkan pemilik laman web untuk meletakkan iklan yang disasarkan dalam kandungan mereka dan akan dibayar jika pengunjung mengklik iklan tersebut.

Adakah Pengiklanan Kontekstual? Ia hanya apabila iklan dipaparkan berdasarkan kandungan pada laman web tertentu yang dalam kebanyakan kes adalah automatik sepenuhnya oleh sistem iklan yang hanya mengimbas kandungan dan memaparkan iklan yang berkaitan.
Ramai yang memiliki beberapa laman-laman web adsense yang menguntungkan post ini adalah asas bagaimana anda boleh memulakan dengan menjana pendapatan pasif menggunakan Pengiklanan Kontekstual.

Google Adsense

Ini adalah kegemaran dan nombor 1 kaedah buat duit online yang besar di banyak laman web. Adsense oleh Google adalah program pengiklanan sendiri AOS konteks yang membolehkan sesiapa sahaja untuk mendaftar dan mula menayangkan iklan yang relevan di dalam kandungan laman web mereka. Memandangkan Google akan berkongsi hampir 68% daripada pendapatan untuk satu klik dengan pemilik laman web, anda boleh mula melihat mengapa ini boleh menjadi cara yang lumayan untuk buat duit online terutama bagi mereka yang masih baru.

Untuk menjelaskan proses yang lebih baik membiarkan, inilah langkah-langkah bagaimana Adsense befunsi dalam bentuk yang paling mudah:
  1. Mendaftar untuk program Google adsense (ini adalah 100% percuma)
  2. Copy dan paste Google kod iklan dalam laman web anda.
  3. Aktifkan dan pengunjung akan mengklik iklan laman web anda
  4. Anda akan dibayar oleh Google.

Ia adalah benar-benar semudah itu!

Chitika

Chitika bukan sistem iklan kontekstual dalam erti kata teknikal yang tulen kerana ia hanya memaparkan iklan yang berdasarkan istilah carian asal pengguna yang ditaip untuk sampai ke laman web anda. Chitika masih merupakan alternatif yang baik untuk buat duit online selain Google Adsense dan menawarkan beberapa pilihan penyesuaian iklan. Anda dikehendaki mempunyai sekurang-kurangnya satu kandungan laman web yang baik untuk melayakkan diri untuk program Chitika. Apabila berjalan dengan lancar dan anda boleh mula menerima pembayaran dengan seberapa segera kerana anda mencapai $10 dalam hasil yang bertentangan dengan Google, Adsense minimum $150.

Kontera

Kontera menawarkan pengiklanan konteks inline unik dengan membolehkan anda untuk meletakkan link iklan teks pada kandungan artikel anda. Program ini mempunyai had pembayaran minimum $50 untuk laman-laman yang berkelayakan dan memerlukan halaman minimum 25,000 sebulan untuk layak untuk.

Infolink

Infolink adalah pengiklanan yang besar dalam program yang sama dengan Kontera tetapi tidak mempunyai trafik minimum atau keperluan paparan halaman. Pendaftaran adalah agak mudah untuk semua pemilik laman web yang menawarkan kandungan yang relevan.Anda boleh mula menikmati hampir 70% hasil untuk klik iklan dan ini memang cukup lumayan kiranya anda membuat duit online.

Adbrite

Adbrite merupakan satu lagi alternatif pengiklanan kontekstual yang besar kepada Google kerana ia menawarkan banyak pilihan penyesuaian untuk unit iklan. Penerbit boleh memilih dari pelbagai jenis pilihan termasuk multimedia, video, baris teks, banner teks atau iklan halaman penuh dan boleh mula menerima pembayaran dari serendah $5.